dinsdag 9 april 2013

Geel

De eerste praalwagens zijn de Klinkenberghallen ingereden. Ze zijn nog slechts in purschuim gehuld (vandaar Geel), doch er wordt hard gewerkt aan het schilderen van nog zichtbare stalen delen en ook wordt er zijde gewikkeld over die stukken en stukjes waar we met steken niet bij kunnen komen. Straks moet er wellicht nog wat meer zijde komen wanneer we te weinig bloemen hebben, maar dat is van later zorg (en lossen we (hopelijk met bloemen) wel weer op). De zelfrijdende nieuwe onderstellen kunnen al op hun plek gezet worden. De achterwagens van de oude onderstellen ook. Onder de oude voorwagens moeten natuurlijk nog de tractoren worden gezet, dat gaat vrijdag of zaterdag gebeuren. En zo ziet het er dus nu uit, langaam maar zeker wordt duidelijk hoe het straks allemaal komt te staan.
Ze staan nog wat schots en scheef

Vertelde ik eerder dat het laswerk klaar is, ze (de praalwagens) zijn nog niet allemaal in plastic gewikkeld en voorzien van purschuim. Nog een paar, dat wordt nog even aanpezen.
Ook hier weer regels en voorschriften. De verkeersdienst van de politie wil alle praalwagens controleren, want hoewel we dankzij alle maatregelen en voorschriften op een afgesloten evenemententerrein rijden en een ontheffing van de Rijksdienst voor wegverkeer hebben, moeten de praalwagens toch nog aan allerlei voorschriften voldoen. Bijvoorbeeld, op de foto een praalwagen met al grote ogen (gaten) maar die volstaan niet. Er moet nog een gaatje bijkomen. Dat gaan we dan maar weer doen. Ook mogen er inmiddels op de luxe auto's geen toeven op de motorkap meer komen, want dat belemmert het uitzicht van de chauffeur te veel. Als ze nu niets zouden kunnen zien, dan snap ik dat nog, maar onder begeleiding en met voldoende zicht moet het toch kunnen. Maar ik houd er over op, is misschien het slimste.
Aardig gaatje toch?

Onze mensen in Frankrijk zijn druk bezig met het snijden, verzamelen en transportklaar maken van voldoende bloemen voor ons corso. Zondag zijn er 800 kratten gesneden, maandag 1300 en vandaag (men kon door regen en storm pas in de loop van de ochtend een beetje en na de middag echt beginnen) toch nog zo'n 900 krat. Woensdag nog een goede 1000 en dan kunnen de mannen naar huis. De eerste vrachtauto is al onderweg naar de opbouwhallen, met 900 kratten achter de chauffeur. ETA is woensdag net na de middag. We zullen een erehaag maken. De tweede vrachtauto is geladen en gaat elk moment rijden, komt donderdag aan, de derde vertrekt nadat onze mensen vertrekken, dus w.s. woensdagavond, en is dan tegen het weekend in Sassenheim.

We zijn erg druk bezig met de media, ik meldde het al eerder. Steeds meer nieuws(gierigen) melden zich, onder meer voor de persconferentie, schrijven al stukken en artikelen en maken met ons planningen voor tijdens de opbouwdagen en/of tijdens het corso.
Zo stonden er vandaag in De Telegraaf in een mooie Keukenhof-special een hoop woorden over het corso. Omroep West staat woensdagochtend vroeg (vind ik niet erg en zij gelukkig dus ook niet) op het  veld om eens met ons door te praten over de hyacinten. Moet zeggen, even tussendoor, dat de afgelopen dagen vooral een aantal grote hyacintenhoeken "snel" is gegaan. Wellicht dat we volgende week dan toch nog mooie verse hyacinten kunnen vinden. Dat zullen er niet veel zijn en op een laat moment, maar genoeg om de gaatjes te vullen. Ook met de narcissen zou het nog wel eens goed kunnen komen. Toch dat wat gelere corso dan wellicht. En we hebben nog nooit zo vaak naar alle weerberichten(sites) gekeken.
Echt, in The New York Times

Terug naar de media. We hebben zondag de grootste kwaliteitskrant van de wereld gehaald, de New York Times.

En we halen frequent De Teylinger, maar daar heb ik het later wel eens over. Daar komen we niet zelf aan het woord, wordt over ons geschreven.

Geen opmerkingen: