We zijn natuurlijk zo’n beetje het gehele jaar bezig met het
corso, een half jaar intensief bezig met het corso , anderhalve maand zeer
intensief bezig met het corso en een week giga-intensief bezig met het corso.
En hoewel we dus zo’n jaar bezig zijn met het corso, moeten er toch altijd nog
net een paar dingen op het laatste moment geregeld worden. Het mooie is dat dit
dan altijd (of nou ja bijna altijd) lukt. Maar het is wel eens spannend en zo.
Het is soms wat behelpen |
Zo kwam vandaag pas rond dat we op de diverse doorkomstplekken
met een tribune en ontvangsten voldoende spreekstalmeesters hebben. Vanwege de
uitval van Gerard de Wagt dan natuurlijk. Maar, is rond. Zo ook de laatste
speaker voor de aankondiging van de schooiwagen in het corso. Je weet wel, de
praalwagen van het publiek. Die laten we al vanaf bijna het begin aankondigen
door een lokale bekendheid (of schone of beide), om nog een keer uit te leggen
wat het nu precies is en vooral dat het vrijblijvend is, doch zeer wordt
gewaardeerd. We hebben een hele upgrading, om het eens in goed Nederlands te
zeggen, doorgevoerd, maar de speakers zijn behouden gebleven. Het effect
daarvan was destijds het meest merkbaar dus. En, de laatste opengevallen plek,
in Haarlem, is nu, net, vanmiddag, ingevuld. Pjoe.
Jaja, de eerste pennen zitten er in |
We zochten ook nog wat van die verkeerslichtkegels, waar de
politie altijd driftig mee staat te zwaaien wanneer ze je willen aanhouden,
doch die wij ook voor onze verkeersregelaars goed kunnen gebruiken. Wilde niet
helemaal lukken, doch een tweet vorige week leverde op dat we er ineens snel
voldoende kunnen lenen. Dank dus.
Nog zoiets dat op het laatste moment met wat tweets en
Facebook berichten rondkwam zijn de verkeersregelaars zelf. We beginnen begin
van het jaar al met werven, er kwamen er dan ok wel best een aantal op af, doch
nog niet voldoende. Gelukkig overigens kunnen we voor die verkeersregelaars ook
een beroep doen op het ROC Mondriaan uit Den Haag. Zij leveren er op de
corsodag maar liefst 25. Vorige week waren we nog op zoek naar 5
verkeersregelaars en jawel, dit weekend er zes op kunnen schrijven. Op de
valreep en net op tijd voor de cursus verkeersregelaar die voor maar liefst 50
vrijwilligers gegeven kon worden. (De leerlingen van het ROC hoeven die cursus niet
te doen, doch krijgen van mensen van ons corso-les.) Nu kunnen we op alle
punten waar we zelf het verkeer mogen regelen en begeleiden dit met
vrijwilligers doen. Maar, een gewaarschuwd mens, er zijn best veel plekken waar
we dat slechts met gecertifieerde, dus professionele, dus betaalde krachten
mogen, in feite dus moeten doen. Het zij zo, ik weet dat de meeste van onze
mensen dat heel goed ook zouden kunnen. Maar,…. mag niet.
Leuk speelgoed |
Vandaag ook heel veel de hal binnen gekomen voor de grote
aftrap op woensdag. Maar dat is dan niet op de valreep, maar gewoon volgens
planning. De meeste luxe wagens zijn er al, een heel deel heeft zijn
bloembepakking al op zich. Alle door De Meerlanden aangeboden afval- of recylecontainers
zijn binnen, een hele bups omdat we steeds meer en beter aan afvalscheiding
doen. Cateringplein is helemaal gereed (we hebben er zelfs vanavond al kunnen
eten, lekker) en de kassa staat. Met een heus pinapparaat dit keer. Jawel.
Plus, de eerste steek is gezet, maar dan natuurlijk niet
officieel. Met de tulpenbollen kon men aan de slag, mooie daarvan is dat deze
dit jaar door een spoelbedrijf uit Noordwijkerhout even gespoeld zijn, werkt
gemakkelijk en staat veel mooier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten