maandag 13 april 2015

2016


We zijn nu echt aan de slag gegaan. Vandaag zijn namelijk de eerste hyacinten van het land gehaald. Dus eerst gekopt, in curvers gedaan en naar de cel vervoerd. Het waren er direct al zo’n 1200 kratten (maar we hebben ook toegezegd de hyacinten te verzorgen voor de mozaĆÆekwedstrijd in Lisse, dus de eerste 900 zullen daar wel voor zijn). De kwaliteit is gewoon goed, paar mooie kleuren blauw en paars plus, de witte hyacinten zijn echt wit. Ik heb ze zelf gezien, want er is van mij ook nog een foto bij gemaakt, voor een interview met die grote landelijke ochtendkrant. Dat interview ging nog over de belactie en onze financiĆ«le uitdaging, ben eigenlijk wel benieuwd wat er van gemaakt is, want het blijft die grote landelijke ochtendkrant en hij legde me wel wat woorden in de mond, die ik er wel weer uithaalde, maar ja. We zullen zien.

Hyacinten op hun mooist
Vandaag kwam ook het bestuur nog voor de laatste keer, bijeen vooruitlopend op het corso 200 Jaar Koninkrijk. En dan denk je, dat zal wel een lange zit geweest zijn. Neen hor, viel erg mee. Veel is al geregeld, veel werd in bilateraaltjes gedaan , dus we konden het bij de hoofdlijnen houden en die zaken die het gehele bestuur aangaan. Best wel professioneel dus :-). Enige zware punt was de vergunning voor het rijden van het corso. Die is dus verstrekt, maar vorige week kregen we nog een fijne onverwachte aanvulling.
Nog een aantal kratjes achtergebleven 
Het zal niet verbazen dat we enigszins verrast waren, vooral ook omdat er extra voorwaarden worden gesteld op zaken die al (ongeveer) 25 jaar op dezelfde en goede manier worden gedaan. Dat valt niet even in 2 weken te veranderen.
Waar we wel wat langer bij stil hebben gestaan was het corso 2016 (en een beetje verder). En ja, daar kan ik dan niet zo veel over vertellen, maar goed, ik wil ze wel even aanstippen. Beetje graag maken misschien…
Het thema 2016 is vastgesteld, inclusief het beeldmerk dat daar bij hoort. (Maar daar kan ik verder niets over vertellen, anders dan dat we dat thema bij de opening van het corso op vrijdagavond 24 april in Noordwijkerhout bekend maken.)
We hebben gesproken over extra werkzaamheden in 2016 rondom het corso in Haarlem (maar daar kan ik verder nog niet zo veel over vertellen).
We hebben gesproken over een spectaculaire internationale actie voor de Bollenstreek, de bollensector en het bloemencorso (maar ja, daar kan ik nog niet zo veel meer over vertellen, anders dan dat het echt leuk gaat worden).
We hebben gesproken over een leuke extra actie/activiteit rondom het middagcorso, ook ten behoeve van het goede doel en gebruik makend van de naam en faam van het corso en de bollen(streek) (En jawel, ook daar vertel ik nog even niet zo veel meer over.)

Maar wees gerust, morgen tijdens de persconferentie vertel ik wel wat meer. En morgenavond schrijf ik daar weer over.


Oh ja, de te steken naalden zijn ook al gebracht


Geen opmerkingen: