zondag 27 april 2008

Wauw

We dachten vorig jaar dat het niet drukker kon worden. En hoe ongelijk hebben we met dit corso gekregen. Het was druk, als nooit tevoren. Vooral in Lisse, waar op de nieuwe Keukenhof Corso Boulevard een mensenmenigte stond die zijn weerga niet kende. Het is een ware kunst geweest voor de chauffeurs van de praalwagens om hun gevaartes door die massa mensen heen te manouvreren. En dat lukte, al was het soms maar tenauwernood. En op andere plaatsen was het ook gigantisch. Ik heb zelf voor het eerst ook in het centrum van Hillegom gestaan, alwaar de drukte enorm was. Het was daar de bedoeling dat we bij de gemeentelijk tribune een toelichting op het corso zouden geven, zoals we dat op andere plaatsen ook doen. Alleen, foutje met het geluid, waardoor onze speakerman op een enorm podium in de verte zijn verhaal stond te doen, waar helaas weinig van te verstaan was. Jammer. Het is zo leuk om die ondertiteling te krijgen.

Ik had gegarandeerd dat het mooi weer zou worden en zie daar, die garantie is uitgekomen (ahum). Het begon vroeg in de ochtend nog met een heerlijk buitje (!), waardoor de bloemen nog even opfleurden en er een klein beetje bewolking was, maar al snel trok het weer open en was het enorm aangenaam vertoeven langs de corsoroute. De jas kon om half 11 uit en heb ik niet meer nodig gehad, zelfs in de avond niet. Wel heel bijzonder dat juist die ene corsodag in april zo'n bijzondere dag is geworden.

Het enthousiasme van alle medewerkers/vrijwilligers is aanstekelijk, ik ging er steeds meer van glunderen. Als je zo vaak om je heen hoort dat het zo'n gedreven club is die ik om me heen mag hebben, dan doet dat echt goed. Tot en met de figuranten aan toe, die met veel elan de vele bezoekers wisten te vermaken. Kijk eens hoe deze "willekeurige" figurant geniet.

En even over de centen (mijn enige echte zorgpunt elk jaar weer), de nieuwe aanpak met betrekking tot het schooien, heeft zijn vruchten afgeworpen. De aankondiging in levende lijve door lokale spreekstalmeesters viel goed. Het werkt, de mensen konden zich voorbereiden, en de collectanten gingen er ook beter mee om. Ik heb nog geen financiƫle cijfers, maar we zien wel dat er op alle stukken fors meer is opgehaald.

En nu ga ik gewoon lekker genieten van het heerlijke succes van het 61e corso van de Bollenstreek.

Oh ja, het thema voor het corso 2009 zal zijn: Beroemde Boeken, dat corso rijdt op vrijdagavond 24 april en zaterdag 25 april.

Geen opmerkingen: