maandag 21 april 2008

Een goed begin

De laatste week is begonnen. In de streek staan op diverse plekken mooie gekleurde posters met de aankondiging De week van het Bloemencorso Bollenstreek. Want dat willen we er steeds meer van maken. Niet alleen een corso op zaterdag (en inmiddels op vrijdagavond) maar veel meer er om heen en er aan voorafgaand. Vandaar dat we dit jaar de opbouwtentoonstelling ook echt openen, met Jochem Myjer. Dat lijkt me echt leuk. Veel jonge meiden vinden dat ook leuk. Mijn eigen dochter vraagt elke keer wanneer het nu echt begint en of ze mee mag. En vanavond was ik nog even in de opbouwhal, waar een aantal leuke meiden van Ter Leede werden geïnterviewd. En ook zij vonden het heel mooi dat Jochem komt. Jammer dat ze nog naar school moeten die woensdagmiddag en er dus zelf niet bij kunnen zijn. Die meiden zullen trouwens met graagte hun handen uit de mouwen steken de komende dagen, ze hebben er echt zin in, dat bleek uit alles. De praalwagen van de gemeente Teylingen zal er zeker mooi van worden. En ik mocht ook nog met ze op de foto (foto W4U).
In de hal liepen al wat vrijwilligers voorbereidingen te treffen voor het daadwerkelijke steken vanaf woensdag. Nog wat bijsnijden aan de praalwagens. Hier en daar wat zijde op onmogelijke plekken aanbrengen. Stellingen worden al geplaatst. We zijn er bijna klaar voor!
Ook de nodige bloemen komen binnen, het gaat al lekker ruiken in de tennishal.
Ik kreeg vanavond ook wat kaarten voor de Efteling aangeboden plus een middag in de Haarlemse Honkbalweek in een skybox (als dat bij honkbal ook zo heet) voor een groep mensen. Daar kan ik in de loop van de week en vrijdagavond vast een aantal mensen blij mee maken. Goed dat men op deze manier ook mee werkt aan ons corso.

Geen opmerkingen: