dinsdag 20 april 2010

Tussen mal en dwaas

Deze dagen (alles staat klaar, maar we kunnen nog niet steken) ben je met allerlei kleine zaken bezig, regeldingen zogezegd. Die overigens wel veel impact kunnen hebben dan wel zijn ontstaan vanuit de wereldimpact. Zo kregen we van een grote exporteur heel veel bloemen aangeboden. Hij kon ze namelijk niet versturen, vanwege het stilgelegde vluchtverkeer. Blij natuurlijk, maar of we wel zelf even regelen dat de bloemen vervoerd werden, ze stonden al een poosje droog, dus moesten snel op het water en het was veel zat. Mooi daarom dat we er kindercorso's mee blij kunnen maken. Die kindercorso's namelijk worden steeds mooier en leuker. Zeker die in Voorhout kent langzamerhand zijn weerga niet. Heel veel kinderen en ouders zijn er druk mee bezig. Het is altijd een genot te zien op zaterdag hoe er mooi met bloemen versierde "rijdingen" voorbij trekken, voorafgaand aan wat ze zelf noemen het grote corso. En allemaal zelf opgemaakt, gearrangeerd met een duur woord, door de trotse ouders en ook al door kinderen zelf. Dus heel mooi dat we daar met bloemen aan bij kunnen dragen.
Ook even tussendoor nog geregeld dat we heel wat narcissenslingers kunnen gaan rijgen. In de jaren 60 en ook 70 een fenomeen in de Bollenstreek, ik heb ze zelf veel gemaakt en verkocht langs de kant van de weg (toen waren er gelukkig nog niet zo veel vergunningen nodig, dat mocht gewoon!). Nu willen we er iets leuks mee doen in het kader van reizen door Europa. Veel toeristen hadden in die tijd zo'n mooie slinger op de auto zitten, een apart gezicht.
Een ander regelding is dat ik de agenda heb gepland. Het zal niet verbazen dat ik het corso in het corsoweekend een paar keer zie (meestal zo'n 7 keer voorbijtrekkend en dan ook nog hier en daar opgesteld). Maar ook ik kan me niet in stukken verdelen, dus moet altijd een keuze maken waar ik het corso bekijk en welke officiƫle gelegenheden ik met mijn aanwezigheid "vereer". Meestal toch wat passen en meten ofwel verdelen en heersen (ahum).
Wat wordt het mooi in de streek overigens. Het is lekker weer en als je zo rond fietst, schieten alle velden steeds meer in kleur, het ruikt heerlijk en ook het groen begint overal opgeld te doen. Steeds meer bomen, struken en planten krijgen hun mooie frisse voorjaarskleuren. Ik vind het wel wat hebben, de lente.

Geen opmerkingen: