dinsdag 5 april 2011

Communicatie

Zoals bij heel veel activiteiten, organisaties , instellingen en bedrijven is ook bij het corso communicatie van wezenlijk belang. Vandaag was zo'n dag die vooral in dit kader stond.


Druk bezig geweest met de mensen van het Leidsch Dagblad. Zij maken ook dit jaar weer een corsospecial, die dan bij de krant (Leidsch Dagblad, maar ook Haarlems Dagblad en enkele andere uitgaven) wordt gevoegd. Daarnaast wordt de special, en dan heet het ineens een spread, uitgedeeld voorafgaande aan het bloemencorso. In de special veel leuke artikels, onder andere een openingsinterview met Chantal Janzen (daar moet ik dan voor wijken!) en weetjes over het bloemencorso. Ook een prijsvraag en in het midden dat het programma met van alle praalwagens de ontwerptekening. Die moet je altijd heel minutieus doorlezen op foutjes en dat heb ik dan ook gedaan. Ik denk dat ik ze heb, maar geef geen garantie.


In Haarlem komt nog een persconferentie over het Kennemerland deel van het corso. Om aan te geven hoe belangrijk het bloemencorso is voor Haarlem en hoe belangrijk Haarlem voor het bloemencorso is. Plus een wijziging in de opstelplek in Haarlem waarbij de Grote markt een centrale rol speelt.


De openingshandeling op vrijdag willen we natuurlijk ook bijzonder laten zijn, dus daarvoor vandaag veel aandacht, evenals voor de verder invulling van de eerste steek (Belangrijk, want de burgemeester van Haarlem komt er ook bij.)


Tot slot (althans, voor dit onderwerp en deze weblog), communicatie van een heel andere orde. Vanavond heb ik met een aantal corsomensen het (jaja, 56 pagina dikke) veiligheidsplan doorgenomen. Veel met elkaar communiceren op de dag zelf. Er komt een heus commandocentrum, ze noemen dat ongetwijfeld anders, van waaruit de gehele route in de gaten wordt gehouden en volgens zeggen met luchtsteun oftewel een helikopter. Veel portofoons en mobiele telefoons en ik moet mijn pieper, die ik in een andere hoedanigheid heb, ook bij me houden. Als we dan niet goed meer communiceren, dat kan ik me niet meer voorstellen.

Geen opmerkingen: