woensdag 22 april 2009

Foto's

Tijdens het corso, maar ook nu in de opbouwperiode, worden er ik weet niet hoeveel foto's gemaakt. Het is ook niet voor niets dat Kodak, toen er nog sprake was van rolletjes, een aantal jaren met een praalwagen ons corso sponsorde. Laat ik dan nu eens een vooral fotolog maken.
Van een ding heb ik geen foto's en dat is van het proefrijden dat we met de praawagen Ontdekkingsreis hebben gedaan. En dat is dan misschien maar goed ook, want het proefrijden was erg succesvol, aantal knelpunten ontdekt zodanig dat we ze kunnen oplossen. Maar ook een knelpuntje met een heel mooie auto (bijna net zo mooi als een praalwagen? Kwestie van smaak!), die een beetje schade opliep. Alles inmiddels geregeld, man vol begrip (levert hem ook een bos bloemen op!) en verzekering aan de beurt. Maar daar heb ik dan dus geen foto van.



Wel van de eerste steek door Koning Arthur. Hij komt van vroeger tijden, want snapte niet zo goed dat wij niet meer met zwaarden steken, maar met naalden. Was wel een heel leuke actie.



Mooi trio toch, zo bij deze gezamenlijke actie van Bloemencorso en gemeente Teylingen?




De stekersverenigingen komen van heinde en ver inmiddels. Zo is er dit jaar een shantikoor uit Katwijk, dat als stekersvereniging opereert. Dus in Katwijk niet alleen vis, maar ook bloemen (of stigmatiseer ik nu te veel?).
Ik ben vanavond ook nog even een praatje wezen houden in het museum De Zwarte Tulp, voor de aanwezige gildeleden. Ging met name over het belang van het corso, onze toekomstplannen, de noodzaak van de corsomanager, eventjes over de bezoekersaantallen en ik heb vooral ook stil gestaan bij het initiatief Beleef de Bollenstreek. Hoe zetten we de streek nog meer op de kaart, benutten we de gezamenlijkheid (politiek, maatschappelijk, orgnaisatorisch en ook commercieel)? We hebben besloten alle praalwagens uit te rusten met het nieuwe beeldmerk van de slagzin BELEEF DE BOLLENSTREEK.
We zijn ook heel modern aan het worden (natuurlijk). Een van de deelnemers rijdt met een online Internet verbinding in combinatie met een GPS systeem aan boord. Zo kan men volgen waar het corso is. Hij stuurt ook heel frequent een foto naar een website, zodat men ook online corsobeelden op het WorldWideWeb, dus over de gehele wereld, kan aanschouwen. Wauw.
Weet je wat nu het leukste van deze woensdag is. Je ziet de kleur de hal in komen. 's Ochtends is alles nog wit en naar mate de tijd vordert, kleuren alle wagens. De kleur zakt de hal in, zeg ik wel eens, omdat de meeste stekers de wagen van boven naar onder steken.

Geen opmerkingen: