maandag 20 april 2009

Beroemde mensen

Er komen de komende tijd nogal wat mensen op het corso en de opbouwtentoonstelling af. Ook mensen die op d'een of andere wijze naam hebben gemaakt. Natuurlijk is daar minister Plasterk, van cultuur, die het corso officieel komt openen. We hebben trouwens een leuke openingshandeling in gedachten, iets met heel kleine praalwagentjes. Gelet op eerdere opmerkingen over corso's en praalwagens van de minister (bij d'een of andere parade (maar dan op zijn Engels uitgesproken, dus pereed)), komt hij daar niet onderuit natuurlijk.


Koning Arthur is uit zijn graf verrezen, hij komt te paard met zijn gevolg zelfs op woensdag de eerste steek doen. Aan de praalwagen van de gemeente Teylingen natuurlijk, die heet niet voor niets Koning Arthur en de ridders van de ronde tafel.

Ook de bisschop is weer van de partij, hij heeft vorig jaar zo genoten van het opbouwen van het corso, dat wil hij nog een keer mee maken. En zal hij zaterdag op een van de tribunes, die in Voorhout, het corso aan hem voorbij zien trekken. Op de diverse tribunes ook nog eens diverse ambassadeurs van ons bevriende landen.

Oud-minister en voorzitter van de bouwclub Bouwend Nederland (en hij heeft nog veel meer functies) Elco Brinkman zal de zaterdagaftrap in Noordwijk verrichten. Jan(tje) Lammers van de racerij helpt hem er bij, ik geloof dat ik er ook nog even bij mag zijn.


En dan komen er heel veel camera- en filmploegen op het corso af. Tijdens de steekdagen al de nodige, ik moet onder andere mijn Frans ophalen en ook in het Chinees zal ik te zien en horen zijn (dat laatste nagesynchroniseerd denk ik (en hoop ik)). In Noordwijkerhout is een heuze camaraploegstandplaats ingericht. En ook bij de Keukenhof Corso Boulevard (voorheen Westelijke Randweg) te Lisse is een journalisten-, fotografen- en filmploegenlocatie gemaakt. We gaan weer de gehele wereld over, zo beroemd zijn we.



We zijn er klaar voor, de meeste bloemen (95 % riep men vanavond/maandagavond) staan al in de cellen. Alle praalwagens staan opgesteld, zijn geschilderd waar nodig, hebben de benodigde zijde opgespeld gekregen. Enkele luxe wagens zijn al naar binnen. De cateringhoek is ingericht (er is alleen nog niets voor de inwendige mens aanwezig, dat komt snel hoop ik). Parkeerplaatsen zijn nagenoeg ruim. Verkeersregelaars zijn opgeleid.



Kom maar op!

Geen opmerkingen: